David Prat: "Treure el carrilet del Berguedà va ser un error històric"
Aquest berguedà fa un any que ocupa la subdirecció de Ports i Transports de la Generalitat de Catalunya. David Prat ens parla de les xarxes de comunicació que estan dins del seu àmbit que afecten el Berguedà.
–La Generalitat finança al 100% una estació d’autobusos a Berga?
–Sí, vaig plantejar el tema a l’Ajuntament de Berga però encara no ens han respost. El mètode habitual és que el consistori decideix on va l’estació, que ha de ser accessible als ciutadans, i Obres Públiques la paga en la seva totalitat. Aquestes inversions generen moviment i ara Berga és una de les poques capitals de comarca que no té estació d’autobusos.
–El tren seria una altra solució per les comunicacions de la comarca?
–Malauradament Berga no té una capacitat d’atracció de viatges prou important per justificar una inversió tan gran.
–Hi ha molts estudiants i berguedans que treballen a Barcelona.
–Parlo de més de cinc mil viatgers diaris, la línia Berga-Barcelona no generaria aquest moviment. De fet, ni Manresa ho genera.
–Amb aquest panorama el tren no arribarà.
–Hi ha moltes ciutats que tenen xarxa ferroviària que avui no s’implantaria. El cas més paradigmàtic és la línia de la Pobla de Segur. Aquell indret té molt menys potencial que Berga però el tren ja hi era i es fa una inversió per garantir una mínima qualitat.
–Que injust.
–Treure el Carrilet va ser un error històric pel Berguedà, perquè encara hi hauria tren. El debat sobre l’arribada del tren a Berga s’ha de plantejar a llarg termini, d’aquí a més de vint anys. De moment la solució és potenciar el transport en autobús i estudiar com millorar les línies.
1 Comments:
Hvala za intiresny Blog
dimecres, 18 de novembre, 2009
Publica un comentari a l'entrada
<< Home